Ансамбль сучасного танцю “Let S go!”

Коваленко Віталія Олександрівна,

керівник ансамблю сучасного  танцю «Let S go!»,

на даній посаді  з 2021 року, освіта – вища,

Харківська державна академія культури (2008р.), спеціальність «Музичне мистецтво»

2008 році на базі Центру естетичного виховання Сергій Коваленко створив ансамбль сучасного танцю «Let’S go». З 2021 року по теперішній час керівником колективу є Віталія Коваленко.

В колективі займаються приблизно 80 дітей. Основні напрямки діяльності колективу – це Hip-hop, dancehall, кrump, locking, popping та усі види Street dance. На заняттях в колективі педагог впроваджує нові форми STEAM та STREAM -освіти. Одна з них – це контактна імпровізація (КІ).

КІ – це взаємодія, сумісний рух. Протягом 40 років існування КІ набула широкого розповсюдження в хореографії та стала автономною формою танцю. КІ – це самостійна танцювальна форма, яка поєднує в собі простоту та природність рухів, положень та емоційного стану. Це танець спілкування партнерів один з одним мовою тіла, які приводять до спільних хвилювань та знахідок.

По мірі відчуття ваги, інерції та балансу вихованці вчаться розслаблюватися, звільнюватися від зайвої м’язової напруги. Це позитивно впливає на заняття з хіп-хоп танцю, так як він за своєю природою передбачає вільність руху.

В КІ важливо не інтерпретація або аналіз свого танцю, а дослідження можливості свого тіла. Те саме відбувається, коли імпровізуєш під хіп-хоп музику. Тут важливо довіряти своєму тілу і не заважати природньому ходу речей. Найчастіше на змаганнях діти, які танцюють сольно, імпровізують під незнайому їм музику. В цей момент допомагають заняття КІ. Дитина починає довіряти своєму тілу, слухає музику і миттєво відчуває ритм.

Для хіп-хоп танцю заняття КІ – це нововведення, бо більшість вихованців іноді не розуміли для чого їм потрібні ці заняття, але зараз кожен з них бачить результат цієї продуктивної праці.

В молодших групах (6-7 років) заняття контактної імпровізації проходять в ігровій формі, наприклад:

–  Гра «Паровозик»;

–  Гра «Коридори»;

–  Гра «Дзеркало»;

–  Гра «Хто я»;

–  Гра «Кліпалка»;

–  Гра «Джем»;

–  Гра «Батл».

Наприкінці заняття частіше всього проходить танцювальна терапія (масаж). Він допомагає добре розслабити всі м’язи і краще відчути партнера. Звісно заняття КІ і танцювальною терапією не переважають над заняттями з хіп-хоп танцю. Саме вони допомагають розкрити в кожній дитині його індивідуальність. Достатньо одного чи двох занять в місяць для того, щоб відволікти дітей і краще відчути своє тіло. Свободу рухів в КІ переносять в імпровізаційні джеми, де кожен танцівник показує свою неповторність та індивідуальність.

В перспективі колектив планує використовувати сучасні цифрові технології Chroma key для зйомок відеоматеріалу.

Своєю головною метою для хореографа є виховання у вихованцях особистісних якостей танцівника, не повторювати інших танцівників, а відшукати в собі нову манеру рухатися.

Важливою ланкою в роботі педагога є освітні платформи та соціальні мережі: TikTok, YouTube, освітній проект «На Урок» та інші. Вихованці мають можливість співпрацювати на майстер-класах із сучасними хореографами України. Креативно проводячи заняття не тільки очно, але й дистанційно колектив здобуває нові перемоги, бере участь у нових починаннях.