Головна | Реєстрація | Вхід | RSSВторник, 19.03.2024, 08:42

Меню сайту
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 607
Онлайн реєстрація
Ми у Facebook
Ми в Instagram
Ми на YouTobe
Поділитися

Особливості роботи пракичного психолога

Особливості роботи практичного психолога в центрі естетичного виховання Шосткинської міської ради.

«В душе каждого ребенка есть невидимые струны. Если тронуть их умелой рукой, они красиво зазвучат»

                                                                                                                                        В.А.Сухомлинский

 

    Практичний психолог Коновалова Світлана Михайлівна працює в Центрі естетичного виховання керівником гуртка з 15.11.2006 року, другий рік практичним психологом. За цей час сформована та узагальнена нормативно-правова документація психологічної служби закладу. У своїй роботі практичний психолог ЦЕВ керується Законом України “Про освіту”, “Про позашкільну освіту”, Положенням про позашкільний навчальний заклад, етичним кодексом психолога, конвенціею ООН про права дитини. Адміністративно практичний психолог безпосередньо підпорядковується керівнику позашкільного навчального закладу, який затверджує його плани роботи та статистичні звіти (згідно з листом Міністерства освіти і науки України від 27.08.2000 № 1/9-352 щодо планування діяльності, ведення документації і звітності всіх ланок психологічної служби системи освіти України), методично — методисту практичної психології і соціальної роботи управління освіти ШМР.

    Основна проблема над якою працює практичний психолог закладу - дитяча обдарованість. Зміст роботи з обдарованими дітьми включає ряд завдань, а саме: сприяє розвитку кожної особистості; виявлення обдарування кожної дитини і максимально сприяти їхньому розвиткові. Робота спрямована на розвиток здібностей та обдарувань вихованців, задоволення їх інтересів, духовних запитів і потреб у професійному визнанні.

   Метою психологічної служби ЦЕВ є виявлення та розвиток як творчого потенціалу гуртка в цілому так і індивідуально-психологічних здібностей.

    Для реалізації мети психологічної служби позашкільного закладу практичним психологом вирішуються наступні задачі: Що до гуртківців:

* виявлення здібностей та обдарувань дитини;

* сприяння цілеспрямованому розвитку твочих здібностей гуртківців в обраній ними сфері діяльності;

* створення оптимальних психологічних умов для розвитку творчого потенціалу гуртківців, чия обдарованість на даний момент може бути ще не виявленою;

* розвиток уяви та творчого мислення дитини;

* допомога в усвідомленні гуртківцями творчого “Я”, підвищення самооцінки;

* сприяння формуванню психологічної культури дітей в позашкільному закладі.

    Що до педагогів позашкільного  закладу:

· знайомство педагогів з научними відомостями про психологічні особливості та методичні прийоми роботи з обдарованими гуртківцями;

· знайомство педагогів з прийомами цілеспрямованого педагогічного спостереження, діагностики;

· сприяння формуванню психологічної культури керівників гуртків. Надання необхідної методологічної інформації;

· допомога в проведенні різноманітних конкурсів, фестивалів, виставок, які допоможуть гуртківцям проявити свої здібності.

    Що до пільгового контингенту:

· психологічне спостереження за дітьми пільгового контингенту;

· створення та оновлення банку даних дітей пільгового контингенту;

· визначення характеру, емоційної стійкості та соціальної адаптації дітей в гуртку;

· розвиток здібностей та обдарувань гуртківців, задоволення їх інтересів, духовних запитів і потреб у професійному визначенні;

· створення умов для творчого, інтелектуального, духовного розвитку пільгових вихованців;

· профілактика бездоглядності, правопорушень;

· налагодження зв'язків з громадськими дитячими організаціями для сумісної роботи.

    Невід’ємною частиною роботи психологічної служби позашкільного закладу є взаємозв'язок з батьками та керівниками гуртків. Саме вони, перед усім, повинні підтримувати дитину та направляти їх здібності в потрібне русло. Тому в закладі систематично ведеться робота в даному напрямку. Проведення семінарів, бесід та консультацій, забезпечення батьків та педагогічного складу ЦЕВ необхідною методичною літературою.

    Проблема дитячої обдарованості є однією з проблем сучасної науки. Існує сто визначень поняття “обдарованість”. Ми ж приєднуємося до думки Н.С. Лейтеса, що “обдарованість – це здатність до видатних досягнень у будь-якій соціально значущій сфері людської діяльності”. Основним принципом роботи позашкільних закладів є розкриття в процесі навчання дитячої обдарованості. Здійсненню цього принципу сприяє робота практичного психолога , адміністрації закладу і педагогів в їх взаємодії.

    На протязі всього періоду роботи практичного психолога у річному плані роботи враховані:

— участь у реалізації державних (регіональних, місцевих) програм, накази та рішення колегій Міністерства освіти і науки України, управління освіти і науки обласної державної адміністрації.

— пріоритетні напрями роботи навчального закладу, запити адміністрації;

— аналіз діяльності психологічної служби закладу освіти;

— специфіка роботи з дітьми (гуртківцями) на кожному віковому етапі їхнього розвитку.

    До основних напрямків діяльності практичного психолога відповідно до листа Міністерства освіти і науки України від 27.08.200 №1/352 відносяться:

- психодіагностична робота;

- консультаційна робота;

- корекційно-відновлювальна робота;

- психологічна просвіта;

- організаційно-методична робота;

- зв'язки з громадcкістю.

    Формування творчої особистості, розвиток індивідуальних здібностей і таланту — є пріоритетним напрямом навчально-виховної роботи позашкільних закладів на сучасному етапі їх розвитку.

    Аналізуючи роботу практичного психолога слід зазначити, що постійно здійснюється пошук нових ефективних рішень проблемних питань навчально-виховного процесу, організовано постійне вдосконалення діяльності.

Пошук
Календар
«  Март 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбВс
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
Погода в Шостці
Погода
Наші друзі
Наші друзі
Наші друзі
Наші друзі
Наші друзі
Наші друзі
Наші друзі
Наші друзі
Наші друзі
Наші друзі
Наші друзі
Наші друзі
Наші друзі
Наші друзі

Copyright MyCorp © 2024