|
ФАКТИ ПРО ТРАВМУ ДЛЯ БАТЬКІВФАКТИ ПРО ТРАВМУ ДЛЯ БАТЬКІВ
Факт:
- Травма може привести до погіршення навчання
- Навіть одноразовий вплив травмуючої події може викликати нервозність, нав'язливі думки, перерваний сон, кошмари, гнів, примхливість та /або соціальну ізоляцію. Кожний з цих факторів може перешкодити концентрації уваги та вплинути на пам'ять
Факт:
Ви можете допомогти дитині, яка зазнала травмування стресoм
Хронічний вплив травмуючих подій, особливо в ранньому вiцi дитини, може:
- Несприятливо вплинути на увагу, пам'ять і пізнання
- Зменшити здатність дитини зосередитися, організувати та обробити інформацію
- Втручатися в ефективне прийняття рішень та/або планування проблеми
- Привести до сильного відчуття розчарування та тривоги
Факт:
Травмовані cтрecoм діти можуть відчувати фiзичнe та емоцiйнe виснaжeння
- Фізичні симптоми (головні болі та болі в животі)
Недостатній контроль емоцій
- Непослідовність в успішності
- Непередбачувана та/або імпульсивна поведінка
- Активна або пасивна реакція на дзвоник, фізичний контакт, вiдкриття чи закриття дверей, звук сирени, освітлення, різкі рухи
Факти про травму
Інтенсивна реакція на те, що нагадує про їх травматичний досвід:
- Думають, що інші порушують їх особистий простір: "Що ти тут шукаєш/дивишся?“
- Зриваються, коли старшi намагаються коригувати їхню поведiнку або говорять, що i як робити
- Б’ються, коли їх критикують або дражнять іншi дiти
- Не сприймають перемiн та чинять опір змінам
Поради
Що можна зробити, щоб допомогти дитини, яка страждає на травматичний стрес?
- Підтримуйте попередній навчальний ритм дитини
- Повернення до “нормалізації”: говоріть, що дитина є в безпеці і що життя продовжується Дайте дітям вибір. Часто травматичні події пов'язані з втратою контролю та/або хаосу. Ви можете допомогти дітям почуватися в безпеці, надаючи їм їх власний контроль та вибір у деяких випадках
- Підвищiть рівень підтримки та заохочення дитини, яка страждає на травматичний стрес
- Встановить чіткі, тверді ліміти на неналежну поведінку з наступними логічними/роз’яснювальними, а не каральними наслідками
- Визнайте, що поведінкові проблеми можуть бути тимчасовими і можуть бути пов'язані з травмою. Пам'ятайте, що навіть самі руйнівні форми поведінки можуть бути викликанi травмою, пов'язаною з тривогою.
- Забезпечте спокійне місце для дитини, щоб поговорити про те, що сталося. Призначте час і місце для такої розмови, щоб допомогти
дитині зрозуміти, що це є нормально говорити про те, що сталося
- Дайте прості та реалістичні відповіді на питання дитини про травмуючу подію. Уточніть /поясніть спотворення та оману. Якщо говорити про травму ще не час, не забудьте пiзнiше знайти дитині час і місце, щоб поговорити/задати питання про минулу травму
- Будьте чутливі до змiн навколишнього середовища, які можуть викликати несподiвану реакцію у дитини. Наприклад, жертви стихійних штормових лих дуже погано можуть реагувати на загрозу змiни в погодних умовах або на штормовi попередження. Діти можуть мaтu проблеми поведінки в зв’язку з наближенням дати травматичної події
- Передбачайте проблемний перiод та забезпечте додаткову підтримку. Багато ситуацій можуть нагадувати про травму. Якщо ви в змозі передбачити такi ситуацiї, ви зможете допомогти шляхом підготовки дитини до певної потенцiйної проблеми/ситуації.
- Попереджайте дітей, якщо ви будете робити щось надзвичайне, наприклад, вимикати світло або cтворювaти раптовий гучний шум
- Будьте в курсі реакції інших дiтeй на травмовану стресом дитину та інформації, з якою вони з нею діляться. Захистіть травмовану дитину від цікавості однолітків та однокласників від деталей травми/стресу дитини
- Дітям допомагає впоратися з повторним переживанням травми гра або взаємодія з іншими людьми. Прикладiть свої зусилля, щоб попередити негативне повторення травми.
- Хоча не всі діти мають релігійні переконання, будьте уважними, якщо дитина відчуває серйозні почуття гніву, провини, сорому чи покарання, що можуть відноситися до вищої сили.
Не вступайте в богословської дискусії. Краще знайдiть дитини відповідну підтримку.
Коли треба звернути увагу на додаткову допомогу для травмованої стресом дитини
- Коли реакція/поведiнка є серйозною (наприклад, інтенсивна безнадійнiсть і страх)
- Коли така поведiнка продовжується протягом тривалого часу (більше одного місяця) і заважає нормальному функціонуванню дитини
- Коли реакція/поведiнка є серйозною (наприклад, інтенсивна безнадійнiсть і страх)
- Коли така поведiнка продовжується протягом тривалого часу (більше одного місяця) і заважає нормальному функціонуванню дитини
|
Календар |
---|
« Октябрь 2024 » | Пн | Вт | Ср | Чт | Пт | Сб | Вс | | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 |
|
|