ОСОБЛИВОСТІ РОБОТИ КЕРІВНИКА ГУРТКА ЗАКЛАДУ ПОЗАШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ В УМОВАХ КАРАНТИННИХ ОБМЕЖЕНЬ
13 квітня на платформі Google Meet відбулася чергова онлайн-нарада працівників Центру естетичного виховання Шосткинської міської ради. В умовах дистанційного навчання такі наради стають постійними та дуже корисними. Педагоги закладу дізнаються багато чого нового, діляться досвідом, навчаються у колег та переймають досвід більш обізнаних молодих колег. Сьогодні педагогічні працівники обговорили актуальну тему: «Особливості роботи керівника гуртка закладу позашкільної освіти в умовах карантинних обмежень».
Анжела Висоцька, заступник директора ЦЕВ показала для всіх присутніх презентацію, прокоментувала та наголосила на перевагах дистанційного навчання: гнучкість та доступність, оволодіння сучасними інформаційно-комунікаційними технологіями або інтерактивність, зворотній зв’язок.
Дистанційне навчання у гуртку може здійснюватися за такими формами:
чат-заняття (це засіб для спілкування в режимі реального часу, тобто синхронно всі учасники мають одночасний доступ до чату. Існує кілька різновидів чатів: текстовий, голосовий, аудіо, відеочат, а саме через соціальні мережі, служби обміну миттєвими повідомленнями та мобільні додатки;
веб-заняття – дистанційне заняття, конференції, семінари, ділові ігри, практикуми, проведені за допомогою засобів телекомунікацій та інших можливостей мережі Інтернет;
блог– це форма спілкування, де право на публікацію належить одній особі чи групі людей. Автор розміщує на сайті свого блогу допис і надає можливість іншим читати та коментувати допис;
електронна пошта - це сервіс для обміну повідомленнями як у формі звичайних текстів, так і в інших формах (графічній, звуковій, відео).
Найдоступнішими засобами зв’язку для проведення чат-занять на сьогодні є:
месенджери, телеграм, інстаграм, вайбер, You-Tube-канали. Для проведення веб-занять на сьогодні є платформи для взаємодії онлайн, більшість із яких є безкоштовними, зокрема: Google Meet, Zoom, Skype-відео, Loom, Google, Classroom, Moodle, Office 365.
Методист ЦЕВ, Олена Процюк зазначила, що в умовах дистанційного навчання педагогічним працівникам особливо важливо не тільки здійснювати освітній процес, але й займатися самоосвітою, брати участь у різноманітних онлайн-заходах, ділитися та друкувати власні напрацювання на різних платформах та ресурсах.
Підсумовуючи зустріч, директор ЦЕВ, Володимир Кисельов зазначив, що керівник гуртка закладу позашкільної освіти повинен володіти знаннями медіаграмотності, навичками роботи з відповідними технологіями, бути креативним, мати бажання продуктивно працювати з дітьми на відстані, вміти розподіляти баланс часу та завдання, ефективно впроваджувати нові ідеї, бути постійно в пошуку та залишатись педагогом.