ЯК ПРАЦЮЄ ТА ЧИМ ЖИВЕ ТЕАТРАЛЬНИЙ КОЛЕКТИВ "ДЗЕРКАЛО"
Щорічно з 1961 року 27 березня відзначається Всесвітній день театру. У Шостці є декілька театральних колективів. Але сьогодні ми розповімо про один з них – театральний колектив «Дзеркало» Центру естетичного виховання Шосткинської міської ради. Цьогоріч він відзначає ювілей – 15 років з дня свого заснування. Його незмінною керівницею є Світлана Разломова.
Історія «Дзеркала» Центру естетичного виховання Юність розпочалась у 2005 році. За словами Світлани Разломової, його назва має філософський підтекст.
![](/_nw/11/s18075029.jpg)
"Театр – це відображення нашого життя. Це відображення людей такими, якими вони є — з їх хорошими та поганими сторонами характеру."
Починався творчий шлях колективу з двох невеличких груп дітей різної вікової категорії. Це переважно старшокласники школи №11 та шестикласники школи №5. Дебютною виставою стала «Ось така Ряба» у виконанні молодших акторів. А далі старші діти вдало зіграли у постановці «Лісова пісня» за мотивами твору Лесі Українки. Наступною стала п'єса «Поза грою».
Юні актори увійшли в смак театрального життя. В'ячеслав Бережний, один з перших учасників театру говорить, — завдяки цьому мистецтву він позбавився страху перед надмірною увагою до себе з боку, тих хто оточуючує. Мистецтво Мельпомени допомогло йому краще пізнати себе. Перша його роль — Лукаш в «Лісовій пісні», далі — мотоцикліст в спектаклі «Поза грою».
Після закінчення школи акторська кар’єра хлопця не закінчилась. Він 2 роки був у складі театру у виші, в якому навчався. В'ячеслав наголошує, улюбленої ролі у нього не має. Актор, за його словами, повинен бути «гнучким».
— Найскладніше і найцінніше у виконанні ролі — абстрагуватися від усього, що хвилювало і хвилює, від усього, що ти відчуваєш і стати тим, кого ти граєш, прожити цю роль. Перестати думати, що ти Слава, що ти мотоцикліст, що ти Бос (ім'я персонажа прим. авт.). Але також важливо вміти виходити з ролі, тому що вона захоплює. Театр вплинув на моє життя. Крім гри у виставах мені подобалося читати вірші. Я їх писав. У мене є різні вірші, які я іноді згадую. Коли розгублений я можу спертися на щось, на ті ідеї, які туди вкладено. У Києві я брав участь в "миттєвому театрі". Це розширений флешмоб, коли знав тільки свій шматочок спектаклю, і коли він повинен вийти. І все. Весь сценарій знав тільки режисер. Це приголомшливо, коли люди не знають, що буде, але спектакль народжується на ходу, на вулиці, серед людей. Події в'яжуться докупи. Ось цього всього я б не зміг, якби раніше не грав в театрі.
«Хітові» спектаклі театру «Дзеркало»: «За двома зайцями», «Ніч перед Різдвом», «Про Федота-стрельца, удалого молодца», «Маруся Чурай», «Сузір’я бродячих псів» та інші надовго запам’ятались шосткинським глядачам.
Діти-актори вміло перевтілюються у найскладніші образи, грають дорослих людей, з непростими долями. Зокрема Тетяна Кривенок перевтілилась в образ Секлити із п’єси «За двома зайцями».
— Я грала її, коли навчалась у 9 класі. Зараз згадую і не розумію, як я змогла так добре зіграти жінку літнього віку! Тоді мені задавалось, що я дуже її розумію, я «пропустила» крізь себе її долю. Вона так хотіла видати доньку заміж і, мені здається, я дуже добре її розуміла. А загалом театр — це щось особливе.
Відбору до театрального колективу не було та й зараз не має. Адже головне — здійснити дитячі мрії, — наголошує Світлана Разломова.
"Якщо у дитини є мрія побути актором — я повинна її здійснити. І не важливо добре вона зіграє або погано. Для кожної дитини по його внутрішньому стану, за його характером і зовнішнім даним підбирається роль."
Цікаво, що деякі випускники «Дзеркала» пов'язали своє життя із творчістю. Зокрема це Євген Кротов.
— Займаючись у колективі, я ставив свій голос. Граючи у виставах, почав займатись дикторством, озвучував радіо- і телерекламу. Пізніше, після переїзду до Києва, я почав працювати на студіях, озвучую, дублюю фільми, мультфільми. Це все завдяки отриманим мною акторським навичкам. Крім того я почав працювати ведучим. Там теж акторські навички стають у пригоді. А ось щодо повсякденного життя, то в розмову тепер можна вставляти репліки з раніше вивчених ролей. Виходить дуже смішно.
Заняття в «Дзеркалі» відбуваються в комплексі: акторський тренінг, сценічна мова та пластика, а також вокал. Проте саме юні актори повинні внести родзинки в роль, яку грають: як герой говорить, як ходить, який у нього настрій.
За 15 років колектив презентував понад 40 постановок. Всі вони розраховані на різні вікові категорії — як для дітей, так і для дорослих. До участі у спектаклях із радістю долучаються і дорослі актори шосткинського народного театру, народний ансамбль «Любисток», танцювальний колектив «LetS go», «Джерельце». Сценічну мову тут викладала Анжела Висоцька.
![](/_nw/11/s17052792.jpg)
"Театральне мистецтво виховує людину. Це всебічне естетичне виховання. "Розбираючи" спектакль, вивчаючи роль, мимоволі потроху змінюєш свій світогляд. Стаєш людиною, яка бачить світ у яскравих фарбах."
Світлана Разломова наголошує, жодного разу не пожалкувала, що пов’язала своє життя з мистецтвом Мельпомени.
— Я щаслива, що йду на роботу з ранку, і щаслива, що приходжу додому пізно ввечері. Моя родина та театр — це одне ціле, тому що мої діти теж брали участь в моїх постановках. Нехай це банально, нехай звучить голосно, але театром просякнуте все моє життя.
![](/_nw/11/s99061985.jpg)
До речі, зразковий театральний колектив «Дзеркало» в цьому році очікує рішення експертної комісії МОН щодо присвоєння йому звання «народного художнього колективу» системи Міністерства освіти України, ПОЗАШКІЛЛЯ.
За матеріалами Shostkanews.city |